OK møde med IKA

Vigtigt at møde kunderne, hvor de er – Under årets IKA-konference kunne energiselskabet OK præsentere flere nyheder, men vigtigst af alt havde man mulighed for at møde kunderne i et forum, hvor det i høj grad også handler om at skabe og styrke relationer

Mange kommuner kender allerede en eller flere af OK’s løsninger og handler med selskabet, blandt andet gennem SKI-aftalen, men OK’s medarbejdere havde også nyheder med til årets IKA-konference. Der blev blandt andet talt om biodiesel (HVO), digital tankkortløsning og varmepumper. Men der var også et andet mål med dagene. – Vi styrkede vores relationer, og det var et af de vigtigste formål, siger Bettina Olsen, Key Account Manager i OK. Hun var til årets konference begge dage sammen med Charlotte Holze, der også er Key Account Manager hos OK i forhold til B2G. – Vi vil være mere end blot en leverandør til vores kunder – vi vil gerne være en professionel sparringspartner. Derfor er det vigtigt at styrke relationerne, og det gør vi blandt andet under et arrangement som IKA, understreger hun.

HVO under udbredelse. En af de nyheder, OK kunne præsentere på konferencen, er det nye biodiesel-produkt Hydrotreated Vegetable Oil, også kaldet HVO. – Vi er begyndt at levere produktet hos vores kunder,” siger Bettina Olsen, og fortsætter:- HVO kan blandes med fossilt brændstof eller bruges 100 procent rent.

Produktet er produceret alene af vedvarende og bæredygtigt affaldsfedt og/eller vegetabilske olier. Det har mange gode egenskaber, blandt andet gode kuldeegenskaber og høj ydeevne. Derudover stiller det ikke yderligere vedligeholdelseskrav af køretøjet, når man bruger HVO. Det er blot nogle af de fordele, HVO har, og som OK gerne fortæller mere om.

 

 

Aalborg Varme har været rigtig glade for at bruge OK´s erhvervskort og den mobile tankapp, som gør hverdagen nemmere for dem i forhold til at holde styr på deres tankninger. De har 97 biler, så OK’s digitale værktøj
Nordjyllandsværket
Nikolai Knudsen og Mads Klug
Foto: Lars Horn / Baghuset

 

Varme på abonnement. OK fik i slutningen af 2017 tilsagn fra Energistyrelsen om støtte til udbredelse af varmepumper på abonnement til erhverv. Det nye koncept er i høj grad også interessant for det offentlige og den bygningsmasse, kommunerne har.

Konceptet går i korte træk ud på, at man betaler for den varme, man bruger gennem varmepumpen, som en abonnementsordning. OK ejer anlægget og står derfor for opsætningen og driften af varmepumpen. Med en mindre eller ingen udbetaling er man i gang, og på den måde får man en grønnere profil uden at skulle betale den større omkostning, der er forbundet med at investere i en varmepumpe. OK ser frem til at præsentere konceptet, som giver endnu en mulighed for virksomheder og det offentlige at få en grønnere varmekilde.

Digital nyhed. En tredje nyhed, som OK havde med, var den digitale tankkortløsning. Løsningen udfolder sig dels i OK’s nye app ”Tank og Betal – Erhverv”, dels i kundernes selvbetjeningsunivers ”Min OK”. For kunderne betyder mobil-tankkort, at det bliver nemmere for medarbejderne at tanke, da de ikke skal have et tankkort frem, når der skal fyldes brændstof på bilen – det foregår via appen. For medarbejderne, som administrerer virksomhedens tankkort, letter løsningen også i hverdagen og giver et større overblik over kort og tankninger. I det hele taget er der mange funktioner, som giver et bedre overblik over vognparken, og det kan især være en fordel, hvis man har flere biler på vejene hver dag.

– Årskonferencen gav anledning til at fortælle kunderne om nyhederne, og Bettina Olsen og Charlotte Holze fik nogle gode snakke med nye og eksisterende kunder.- IKA-dagene åbnede nye døre, og vi glæder os til at komme rundt til kommunerne og fortælle mere om løsningerne, siger Bettina Olsen.

Del dette med dit netværk: